Anne 2006 – 2010

2006

Skitur til Østrig uge 8 i 2006 med Aarstrim.

Anne bliver dette år Handels student på Erhvervs skolerne i Aars.

Sommerferien 2006 gik til Rimini, til den tidligere besøgte plads Camping Rubicone. Vi var der i 10 dage hvorefter vi kørte til Østrig, også til en kendt plads, nemlig Camping Penker i Seeboden. Med på turen var Anne - Henrik - Putte og mig.

Østrig 2006

Her er vi på vej hjem, vi holder på rastepladsen Allertal, det har været en støjende nat, da vi holder op ad udfaldsvejen fra pladsen, og lastbilerne har kørt forbi hele natten, men her spiser vi morgenmad og er snart klar til det sidste træk, inden vi er hjemme.

Det var også året hvor Anne fyldte 20 år og det blev fejret på en restaurant i Silkeborg.

2007

Dette år deltog Anne og Maria i Aalborg Karneval, sammen var de 5 Nonner og en Bums 🙂

Sommerferien 2007 - gik til Campingpladsen Capalonga ved Bibione i Italien, ca. 10 dage og herefter Østrig, på Camping Haupt i Seeboden, ved Millstatersøen.

Vi mødte bla. Lone og Claus dernede, og vi kom til at tale om hvad det var som man havde
placeret ude på fjorden, på modsat side som middelhavet. Jeg havde en kraftig kikkert, som
disse billeder er taget igennem, det ligner siv som er sat sammen, om de er sat der for at lede
lystbådene udenom de lavvandede områder, ved jeg ikke. Der var ekstrem lavvandet 1 gang
i døgnet, som det ses her på billedet.

Østrig 2007
På camping Haupt. Da vi sidste år blev informeret om at Camping Penker lukkede ultimo August 2006, var vi nødt til at finde en anden plads i Østrig. valget faldt på Camping Haupt, som ikke ligger så langt fra Penker.

Vi Besøgte pladsen på vej mod Italien, og tog her en enkelt overnatning for at inspicere pladser, den var ok. så vi bestilte en plads, næsten nede ved søen.

Klik her for at høre lidt Tyrolermusik. Undskyld kvaliteten, men det er optaget med mit kamera.

Anton aus Tyrol

Aber dich gibs nuhr einmals.

Auf die strasse

Den 29 oktober, gik vi en tur rundt om Store Økssø i Rold Skov.

Den 8 december rejste vi til København på juletur, sammen med Maria og Michael.

2008
Det var året hvor Anne blev udlært Revisor,
hos Partner revision i Silkeborg.
Lidt svende gilde herunder.

Lidt billeder fra Mary`s begravelse februar 2008.

John Segerstrøm døde desværre samme år af en ondartet hjernesvulst, som han kæmpede med i 3 år inden han måtte give op.

Sommerferien 2008
Sommerferien 2008 var egentlig planlagt til at skulle foregå i danmark. Jeg havde en bror som var alvorligt syg og da vi vidste hvor alvorligt det stod til med ham, turde vi ikke at planlægge en udlands rejse. Min bror døde om torsdagen som vi holdt ferie om fredagen og begravelsen foregik tirsdagen, ugen efter, i uge 28. Om onsdagen blev det imidlertid besluttet at køre sydpå, da begge vore piger Anne og Maria og hendes samlever Michael, ønskede at komme med. Der var som skrevet ikke planlagt noget, men det skinnede igennem at det nok blev camping Marina De Vanecia i Italien og undervejs skulle vi bla. overnatte ved Gredingen Kro i syd Tyskland. Herunder er der lidt slørede billeder fra Gredingen, fra torsdag aften.

Pladsen i Gredingen er rimelig stor og kan betragtes som en stor parkeringsplads og den er som regel fyldt når vi når hen omkring aften.

Italien

Vi nåede Marina De Vanecia hen omkring aften om fredagen, men vi blev mødt uden for pladsen af en guide som meddelte at der ikke var flere ledige pladser, medmindre vi havde reserveret en plads. Så vi kørte videre og valget faldt på Union Lido, men ak der fik vi samme besked. Hvad gør vi nu, det var jo de 2 støste pladser derude, men der er jo masser af andre pladser. Vi havde for et par år siden været på Garden Paradiso og vidste at der lå en anden plads ved siden af den, så den ville vi prøve først. Vi kørte til pladsen Sant Angelo og det viste sig at de havde ca. 6 ledige pladser, hvoraf vi valgte en i næheden af havet.

Herover er vi på strandrestauranten for at få en drink, "størrelse 1 litter" det var næsten
nemmere at stå op for at drikke af sugerørene.
Vi fik regn 4 gange på de 10 dage vi var i italien og udsigten de følgende dage lød ikke for godt, så vi valgte at køre til Østrig.

Østrig på hjemturen. Her er det igen Camping Haupt vi besøger.

Tirsdag morgen løb Michael og jeg en tur op ad bjerget og ned ad denne flotte sti vi ser herover.

Pludselig blev vejen spærret, det var en flok Belgier der havde fået den ide at de ville holde Julefest. De kom og bankede på campingvognen og spurgte om de måtte hænge kulørte lamper og guilander op så alle kunne se at de holdt jule fest.

På turen hjem kørte vi over Berlin, og ville køre op til Neumunster fra Berlin motorvejen, men afkørslen var spærret så vi besluttede at fortsætte til Hamburg. Jeg havde aldrig kørt denne vej før og troede derfor at vi endte i et motorvejskryds, men ak vi endte i en rundkørsel hvor vi blev ledt ind i Hamburg af GPS en. Vi var forbi hovedbanegården osv. med campingvogn på slæb, det er ikke det mest behagelige, især ikke når man ikke ved hvilken vej man skal ud af byen, men ok det gik og vi kom sikkert hjem. 🙂

Herunder lidt hjemlig julehygge.

2009

Årets ferietur er startet og turen gik i første omgang til Silkeborg. Her skulle vi samle Anne op, men hun skulle først til firmafest, så vi ventede på en parkeringsplads til ca. 01.30 før vi kørte. Vi spiste på restaurant med Maria og Peder før jeg gik til ro. Som skrevet startede vi turen kl. 01.30 og kørte i et behageligt tempo sydover og endte den dag på Gredingen kro rastepladsen hvor vi spiste den sædvanelige omgang spætzle med oksefillet.
Dagen efter gik turen til Østrig, og vi valgte en overnatning et sted hvor vi aldrig havde været før, nemlig på Camping An Der Vald ved Faaker See. Herunder er der billeder fra den dag.

Der var bagende varmt, så vi trængte til et bad og søvandet var varmt og godt og plænen var dejlig afslappende at ligge på.
Dagen efter gik turen til italien og vi valgte igen Camping Saint Angelo på lidoen, vi ville ellers
have været på Marina de Venetcia, men da vi på nettet kunne se at de tog ca. 1200,- kr. for at
få lov til at slå et telt op ved siden af campingvognen, opgav vi den plads.

Efter 10 dage i italien, valgte vi at køre tilbage til Faaker See. Det var ikke muligt at få en plads på pladsen An Der Vald, så vi valgte en plads som hed Arenitze, En fin plads med mange skyggefulde pladser.

Herunder er der nogle billeder, som Anne og Peder har taget med et engangs kamera, af deres tur til Venedig.

Billederne herunder, er fra en fiskesø, ved Silkeborg, hvor vi fiskede en dag. Vi var Peder - Maria og mig, men det var kun Peder som havde heldet med sig.

2010
Her er der desværre ingen billeder.