Oplevelser år 1994

Katten slås af tønden i Aars Bank.

Den 19 Marts er Anne og Maria til danse opvisning i Østermarks hallen Aars.

Vi drog for første gang, nogensinde, sydpå i bilen, så det var jo spændende. Jeg havde ingen ide om hvor lang tid det ville tage at nå frem til Lido Italia, så vi nåede til Wütsburg den første dag, hvor vi overnattede på en lille landsbykro, her kunne vi dog ikke spise til aften, så vi måtte køre til en anden by for at spise.
Dagen efter forlod vi hotellet ca kl. 09.30 efter at vi havde indtaget et solidt morgenmåltid. Da vi ikke før havde kørt ruten vidste vi intet om hvornår vi kunne forvente at være fremme, så vi kørte videre og næste stop for overnatning havde vi i de Italienske alper, hvor vi var kørt tværs over mod Venedig. Et lille hygeligt hotel, hvor vi overnattede alle 4 i et fint stort værelse. Vi nåede frem til Camping Casavio på Lidoen ca kl. 14.00 på 3 dagen, hvor vi skulle mødes
med Lotte og Erik, som havde lejet en bungalow på denne plads, vi medbragte dog kun telt.

Det med at ligge i telt var ikke lige mig, i starten var der for varmt om natten, så jeg lå på Lotte og Eriks terasse om natten, så blev der uvejr med torden og regn og så besluttede jeg mig for at finde et hotel hvor vi kunne bo lidt mere komfortabelt.
Jeg ledte et par timer og fandt frem til hotellet La Rondine på vejen ud mod Venedig færgen. Her fik jeg krejlet mig frem til 2 værelser med en dør imellem, til en pris på knapt 400 kr. incl. morgenmad, pr. nat.
Jeg forsøgte, nogle år senere at ringe til hotellet for at bestille de samme værelser, det kunne jeg godt, men det var til en meget dyre pris, så vi lejede en ny mobilhome som de havde nogle stykker af i baghaven.

Her er vi nået tilbage til Danmark og tager en dukkert fra sejlbåden, her er det Maria som
springer i og efterfølgende bader Anne og Maria i havnen i Glyngøre.

Herunder er Maria på lejer i Giver gamle skole.

I 1994 fik Anne konstateret en mislyd ved hjertet, hvilket førte til en henvisning til en Hjerteoperation på Skejby sygehus.
Det var en alvorlig sag, som berørte os dybt. Putte og jeg rejste sammen med Anne til Skejby, sygehus, hvor vi boede under operationen.

Det viste sig at Anne blødte for meget efter operationen, hvis ikke dette aftog inden for den næste time, skulle hun på operations bordet igen. Det var en hård melding, men heldigvis aftog det en lille smule, og man gav det endnu en time, inden man traf beslutning. Og efter endnu en time var blødningen aftaget yderligere så lægerne besluttede at se tiden an. Jeg opholdt mig hos Anne det meste af aftenen og natten, lige med undtagelse af et par timer hvor jeg blev bedt om at forlade lokalet, da der var opstået problemer hos en anden patient, på stuen.

Vi var heldige, set i forhold til nogle andre som gennemgik denne operation. I starten var Anne meget træt i nogle dage, men så hentede jeg Maria, som tilførte noget aktivitet og energi, og så gik det hastigt fremad. Tak til læger og personale for en vellykket
operation.

Den 10 december holdes Annes fødselsdag, lidt forsinket, sammen med skoleklassen