Oplevelser år 2000

Her er vi en weekend skitur i Isaberg, sammen med personale foreningen i Aars Bank. Vi kørte hjemmefra i 8° graders varme fredag aften så vi regnede da ikke med at der var sne på Isaberg, som ligger på højde med Gøteborg, Men da vi var få km. fra stedet begyndteder atligge sne på jorden og da vi ankom til stedet var det hele dækket med sne. Det var tøsne, men vi fik en fin weekend. Her sidder vi og rafler. Vi bor i hytte sammen med Jokob. Jeg har desværre ikke taget billeder fra løjpen, men måske er der en eller anden som ligger med billeder derfra.

Et billede af Anne`s klasse 7B

Klasse 7B

Og et billede af Maria

Annes Konfirmation, festen blev holdt i bymidtens festlokaler.

Camping år 2000

Camping det bliver aldrig mig!!!
Sådan var min holdning, indtil aar 2000, jeg var jo sejler og vant til at kunne smide anker hvor det passede mig, på camping er man tvunget til at være på en campingplads.
Aarene sidst i halvfemserne var præget af kolde og regnfulde somre, så vi var begyndt at køre syd på, hvor vi lejede os ind i lejlighed eller mobilhome.
Så da jeg en dag fik en opringning fra en som var interesseret i at købe min båd, besluttede jeg mig for at sælge.
I aar 2000 købte vi så en Adria 245 DK køjevogn, så der var plads til alle, det var en dejlig vogn, men da vore børn efterhånden ikke ville med på camping mere, besluttede vi os for at bytte den til en lidt mindre og mere behagelig vogn med bedre senge.
Så i 2004 købte vi en Hobby 495 ufe, som vi så har idag. Vi har besøgt flere campingpladser rundt om i danmark, men hver sommer har vi været sydpå i ferien. Herunder kan du se
lidt billeder fra de camping oplevelser vi har haft.

Billederne herover er fra vores første campingtur. Stedet er Jambo Vesterhav i Blokhus, påsken 2000.
Herunder er der billeder fra vores første tur sydpå med campingvogn. Som du kan se, er trækkeren en Citroen zantia, ikke den bedste trækker. Undervejs ned kørte vi over Brenner passet, hvor vi kom til at holde i kø, det havde nær kostet en kobling.

Husk at du har ferie når du kører over kantstenen hjemmefra.

Det var der en erfaren campist som fortalte mig inden jeg kørte, og det er jo rigtigt, så ingen
stress.
Her er et par billeder fra turen gennem Tyskland.

Billederne herover er fra Camping Rubicone i Rimini Italien. Efter at vi havde passeret afkørslen mod Venedig, på vejen ned mod Bologna, så vi faktisk ikke flere danske biler, vi blev enige om at vi nok var de eneste danskere som skulle så langt sydpå dette år.
Men da vi nåede campingpladsen og havde fået placeret vognen, mødte vi Lars og Inger fra Aars, som de første, og derefter mødte vi flere bekendte fra byen.
Den sidste uge dernede fik vi en opringning fra Susanne og Henrik Højbjerg. De havde lige forladt Gardasøen og var på vej sydover og ville gerne vide hvordan pladsen var, efter kort samtale besluttede de sig for at komme til pladsen.
De havde ingen steder at bo den første nat, så de sov hos os den første nat, og herefter lejede de et celect camp telt, hvor de boede ca. en uge.

Herunder ser du billeder fra en udflugt vi havde til fristaten San Marino.

Når man ser disse billeder, forstår man godt hvorfor denne borg aldrig blev indtaget af Italienerne.

Efter ferien blev der hygget og grillet ovre på den store græsplæne

Den 22 juli år 2000.
Denne dag besluttede vi at ville køre en tur til Hvalpsund på dagcamping, vi kørte langs stranden mod vest, ud til en lille plads hvor vi parkerede og fandt stole og bord frem, og der gik ikke så lang tid inden vi fik besøg af Lone og Claus og lidt senere af Anni og Tommy.
Det udviklede sig til en rigtig hyggelig eftermiddag, som endte med aften spisning hos Lone og Claus, i deres sommerhus, hvor vi holdt i vejsiden med campingvognen, hvor vi så overnattede.

Herunder Hygger Maria sig i haven sammen med nogle klassekamerater.