Camping år 2004

Pinsen

Pinsen 2004 besluttede vi os for at tage en tur til tyskland for at proviantere en smule, så ville vi være fri for at holde ind for at handle når vi skulle sydpå til sommer. Så vi ville ind på en campingplads som lå i en rimelig afstand fra grænsen. Vi prøvede først på Jelling Camping, men der var koncert og byfest, så vi valgte at køre videre og endte på Vejle camping. På billederne
her over er der billeder af nogle rare naboer på pladsen.

Herunder billeder fra Østrig på turen mod Italien.

Vi har i de fleste år med camping sydpå, mellemlandet på en plads i Gredingen i Tyskland. Det er en plads lidt væk fra motorvejen og det var Anne og Sander som fortalte os om den. Jeg var i færd med at hjælpe en bekendt med at bugsere campingvognen på plads da jeg hørte en dansk stemme fra en nyankommen bil spørge om jeg også ville give dem en hånd med, det viste sig at være Anne og Sander. Vi aftalte at vi ville mødes ved Penker Camping i Østrig, næste aften og her stammer billederne fra. Der var EM i fodbold og danmark skulle spille, så et fjernsyn blev rigget til under markisen, så efter at vi havde grillet og spist var vi klar til kampen. Penker havde 3 camping pladser i Seeboden og her ligger vi på plads 2 som ligger lidt væk fra Milstatersøen.

På ferien sydpå har vi været i Italien på pladsen Porto Felice og vi var Putte - Anne og mig, afsted. Jeg har desvære ingen billeder fra Italien

På udflugt til Nokkeberge med Bruno og Karna, som ankom til Penker Camping i samme periode som os, efter at vi havde været i Italien..

Her er vi kørt ind til en lille by, på tilbagevejen, for at nyde en øl. Der var flere barer på torvet så vi fandt et sted i skyggen hvor vi fik øje på nogle sjove barstole ved en af barerne.

Min Cykeltur til toppen.

Jeg havde medbragt min mountainbike på ferien, og en dag besluttede jeg mig for at køre en tur til toppen uden at jeg havde gjort mig en reel forestilling om hvor langt der i virkligheden var. Jeg medbragte en vandflaske og en colaflaske fyldt med vand, så gik det vel. 🙂

Efterhånden som jeg kom lidt opad fik jeg en fornemmelse af at turen nok var lidt længere end jeg havde regnet med. Som du kan se, var der en fantastisk flot udsigt.

Her er jeg så nået til toppen, bjerget var ca. 2.300 mtr. højt og der var ca. 30 km. derop, så det var hård slid. Jeg fandt heldigvis nogle vandløb hvor jeg kunne fylde vandflasken, ellers var jeg hurtigt gået kold. Jeg fyldte flasken 6 gange, dvs. jeg drak 8 flasker vand.
Her er en fantastisk udsigt og det er lidt specielt at gå på toppen med udsigt ned til begge sider af bjerget. Turen ned, tog til gengæld ikke særlig lang tid, her var jeg mest bekymret for om bremserne kunne holde. Turen varede ca. 5 timer.